Tréning
Mi a tréning?
A tréning egy olyan képzési forma, ahol a tréner szakmai tudást és ismeretanyagokat közvetít a résztvevők felé. Általában 4-12 fős csoportokban történik a foglalkozás, amelynek szerves része a jelenlévők közötti interakció is. Célja, hogy a tanulni kívánó résztvevők a tréningen elsajátított tudást később a gyakorlatban is hatékonyan tudják alkalmazni. A képzés mindig célorientált módon történik, és nagy hangsúly kerül a személyes kompetenciák felmérésére is.
Akkor hatékony, ha
viszonylag homogén csoport
előzetes képzettség, tudásszint, elvárás, cél esetén.
4-12 fős a létszám
a jó tréning gyakorlatorientált (30% elmélet – 70% gyakorlat), a létszámkorlát garantálja, hogy minden résztvevő szerepeljen szituációs játékokban, feladatokban, és személyes fejlesztési javaslatokat is kaphasson a trénertől.
motiváltak a résztvevők
önként jelentkeztek vagy valamilyen módon látják a közvetlen hasznosságát a témának és/vagy ennek az eszköznek.
Tudjuk, hogy nincs két egyforma szervezet vagy csoport sem, ezért igyekszünk megismerni minél alaposabban a hozzánk forduló vállalatot és a jövőbeli résztvevőket, hogy a valódi helyzetre, a valódi embereknek kínáljunk eredményes megoldási lehetőségeket a tréningek területén is.
Miért olyan eredményes a tréning bármelyik vállalat számára?
Száraz tanulás helyett interaktív képzés zajlik
Egy tréning a hosszú definíciók bemagolása helyett a dolgok gyakorlati alkalmazására van kihegyezve. Így a tréningen résztvevő munkatársak valóban kézzelfogható és szakmailag tényleges értéket képviselő tudással gazdagodnak. Itt a gyakorlatok is az előzetes kompetenciafelmérés után kerülnek kialakításra, azaz soha nem egy sablonos vagy unalmas foglalkozás vár a résztvevőkre.
Az interaktív tanulás verhetetlen a hatékonyságban
Az aktivitásra épülő tréningeken sokkal jobban érzik magukat a jelenlévők, mint egy klasszikus egyetemi előadáson vagy iskolai tanfolyamon. Tréningeinken nem inhüvelygyulladást okozó jegyzetelések, hanem pontosan a kívánt területeket csiszoló csoportos foglalkozások folynak. Ez pedig sokkal közelebb hozza a való élet kihívásait is. Így később a résztvevők a frissen megszerzett tudásukat magabiztosan és a legnagyobb hatékonysággal vethetik be munkájuk során.
Előre kitűzött célok mentén indul a képzés
Minden tréning előtt pontosan megismerjük a vállalati céljait. A kívánt eredmények ismeretében pedig alapos felmérést végzünk a cég dolgozóinak jelenlegi kompetenciáival kapcsolatban. Ennek köszönhetően már világosan látjuk a célt és a lehetőségeket is. Ekkor dolgozzuk ki azt a személyre szabott stratégiát, amely munkatársai szakmai fejlődését és természetesen vállalkozása növekedését szolgálja.
Hogyan segítünk meghatározni a célokat?
Konkrét, mérhető és megvalósítható, illetve releváns és időhöz kötött célokat állítunk fel. Konzultációnk során konkretizáljuk az elképzeléseket és ötleteket, hogy pontosan felkészüljünk a tréning megtartására. Ennek köszönhetően a csoportos képzés minden egyes eleme az adott cél elérését támogatja.
Mindenki kap visszacsatolást
A résztvevők irányába történő visszacsatolás elengedhetetlen része a tréningeknek. Ilyenkor a feladatok kiértékelését követően mindenki pontosabb képet kap a saját képességeivel kapcsolatban. Sokan csak ekkor döbbennek rá az akár évtizedek óta jelenlévő nehézségekre vagy rossz szokásaikra. Ez időnként egy kis önkonfrontációval járhat, de tréningeinket mindig a maximális empátia és segítőkészség jellemzi.
Miért adhat óriási motivációt a pozitív megerősítés?
A pozitív visszajelzés növeli az önbizalmat és jelzi a tudás megbecsülését. Menedzsereknek például kifejezetten fontos, hogy gördülékenyen, de a megfelelő határokon belül adjanak rendszeresen pozitív megerősítéseket a munkatársaknak. Így egyéni- és csapatszinten egyaránt javul a morál és a munkavégzés hatékonysága.
Mi a sikeres tréningek kulcsa?
Bizalom a trénerrel szemben
A tréner személye kulcsfontosságú a képzés eredményességét illetően. Szinte azonnal felszabadult környezetet kell teremtenie, amelyet persze a rutinos oktatók már egyetlen szakmai poénnal is képesek elérni. Nagyon fontos, hogy a trénerek mindig egyenrangú partnerként kezelik a résztvevőket, ezért a csoport minden tagja stresszmentesen és bátran vehet részt a foglalkozásokon.
Milyen egy jó tréner?
- Elhivatott. Csaki a szakmájuk iránt elhivatottak tudnak inspiráló és produktív képzéseket tartani. Sokszor már a tréner saját foglalkozása iránti szenvedélye és elkötelezettsége is pillanatok alatt nyitott és figyelmes hangulatba hozza a csapatot. Így a munkatársak is ezt a szintű elhivatottságot vehetik példának.
- Kommunikatív. A komplex szakmai tudás mit sem érne, ha a tréner nem tudná átadni azt. Velünk nem egy száraz szakmai prezentáció felolvasása vagy a még mindig alkalmazott, de már réges-régen kínosnak számító beszélgetések várnak munkatársaira. Hanem kölcsönös és gördülékeny kommnikációra alapuló, valódi eredményt hozó foglalkozások.
- Türelmes. A készségek fejlesztése olykor hosszabb időt igényel, de megbízható trénereink mindenkinek a saját tempójában segítenek elsajátítani a szükséges képességeket. Ennek köszönhetően senki sem fog lemaradni vagy elveszni a tréning során.
- Megértő. Minden résztvevő saját, egyedi tulajdonságokkal rendelkezik. Éppen ezért a profi trénerek felismerik az egyének erősségeit és gyengeségeit, majd ezeket számításba véve segítenek a fejlődésben. Mindig jóindulatúan segítenek, és soha nem kényszerítik kellemetlen szituációba a jelenlévőket.
- Kreatív. Egy sokrétű problémát vagy összetett megoldást szemléltetni nem mindig könnyű. Pontosan ezért elvárt minden oktató részéről a kreativitás, hiszen az ismereteket a foglalkozáson résztvevő teljes csoport számára kell közérthetően átadni.
Nyitottság és összefogás a csapat részéről
Ha a munkahelyi csapat segítőkész és barátságos, akkor saját magunk is szívesebben nyitunk a többiek felé. Ugyanez igaz persze a trénerre is, akitől a résztvevők olyan kérdéseket is bátran megkérdeznek, amelyekkel valami miatt nem feltétlenül fordulnának a felettesükhöz vagy kollégáikhoz. Egy tapasztalt trénerrel és egy összetartó és egymást támogató csapattal viszont nincs határa a fejlődésnek!
Miben segíthet a tréner?
- Csapat összekovácsolása
- Nyitottság, elfogadás kialakítása
- Csoportbeli szerepek megtalálása
- Közös célok kitűzése
- Konfliktuskezelés
Mi minden egyes tréning előtt
- megismerjük és megértjük az Ön helyzetét, az elérendő céljait és az elvárt eredményt, továbbá hogy milyen kompetenciákban szeretne fejlődést elérni,
- megoldási javaslatokat, bevált folyamatokat és széleskörű eszköztárat nyújtunk
- majd közösen választjuk ki a lehetőségek közül az Ön számára leghatékonyabbat,
- mindehhez pedig szakmai és emberi oldalról egyaránt leginkább értő kollégánkat delegáljuk a szakmai és szervezeti tapasztalat, a felkészültség és a módszertan, illetve az elvárt tudás alapján